Selamat Hari Malaysia - 16 September

Bila tarikh penubuhan Malaysia? 31 Ogos atau 16 Sept.

Assalamualaikum dan salam sejahtera,

Esok 16 September 2008 merupakan hari yang bersejarah buat penduduk di Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak kerana tertubuhnya negara Malaysia pada 16 September 1963. Di sini merupakan penerangan sejarah penubuhan negara yang kita cintai ini menjadi bukti sejarah Malaysia sebenar. Sehingga saat ini, tsunami politik masih membelenggu pemikiran rakyat Malaysia. Namun begitu, PM Malaysia (Pak Lah) tetap menegaskan pendiriannya bahawa Malaysia pada ketika ini dalam keadaan stabil.


Isu ISA yang digunakan di Malaysia melihat perhatian samaada media tempatan mahupun media luar negara. Tindakan ini adakah memalukan negara kita. Sebagai umat Islam kita perlu mengisi ilmu di dada dengan ilmu agama berlandaskan Al Quran dan As Sunnah.

Sekiranya timbul isu-isu yang mendatangkan sensiviti umat Islam. Kita hendaklah lawan dengan hujah-hujah di dalam menegakkan kebenaran.
Kata Dr Asri lagi, "Islam bukan agama yang bacul. Perbuatan ISA kerana kesalahan agama seolah-olah menggambarkan orang Islam tidak mampu berhujah, terus tangkap orang. Mereka akan kata mereka benar kerana kita takut berhujah dengan dia." Petikan dari MStar. Beliau menyelar kerajaan menggunakan ISA atas alasan untuk membela ajaran Islam. Baca keterangan beliau di sini.

"Selamat Hari Malaysia"

Ulasan

selamat hari penubuhan MALAYSIA...
Aizat berkata…
Malaysia Boleh..

susah pulak nak comment

Catatan popular daripada blog ini

Gathering di Nashmir Ipoh

Own URL domain in blogspot hosting