Pengorbanan Nabi Muhammad SAW

Sedar tidak sedar sekarang sudah masuk empat hari kita menjalani ibadah puasa. Ini bermakna kita hanya mempunyai 26 hari untuk untuk meneruskan seruan Ilahi yang menwajibkan ke atas kita ( insan yang mampu )untuk berpuasa pada bulan Ramadhan. Sekadar untuk menasihati ana sendiri insan yang lemah ini. Afham mulai hairan seketika kenapa begitu mudah untuk ke masjid pada bulan ini apabila berbanding dengan bulan yang lain. Adakah dikatakan syaitan diikat oleh ALLAH SWT untuk mengganggu manusia meneruskan ibadah. Adakah sikap malas yang selama ini sebati dalam diri. Begitulah istimewa bulan Ramadhan sehinggakan ketika waktu Afham menulis artikel ini, hujan membasahi bumi. Setiap hari hujan. Alhamdulillah. Sejuk kembali ciptaan tuhan ini.


Hari ini Afham meneruskan tugas seharian dengan tugasan-tugasan tambahan yang diberikan oleh orang atasan. Baru tugas sedikit sudah mengeluh!!
Lantas dengan itu, Afham mula berfikir sejenak bagaimana Rasullulah SAW ketika dahulunya sanggup mengikat perut untuk saudara seilsam yang lapar, malah ada diantaranya sewaktu di medan peperangan. Nauzubillah. Begitulah kekuatan para Anbiya' dahulu yang sanggup berlapar untuk menuju jalan ALLAH SWT. Bagaimana pula dengan kita (umat akhir zaman)?. Mari kita usahakan. InsyaALLAH.


Ulasan

Tanpa Nama berkata…
Your own write-up has proven helpful tо myѕelf.
It’s very educationаl аnԁ you arе naturally гeally knoωledgeаble of this
type. You get opened our face to be able to varying opiniοn οf this speсific topіc with intriguing,
notable and stгong content material.
My page - Cialis

Catatan popular daripada blog ini

Gathering di Nashmir Ipoh

Own URL domain in blogspot hosting