Berbudi Bahasa Tidak Berdosa

Salam sejahtera, tergerak dihati Afham untuk berbicara kisah semalam yang masih terngiang-ngiang di dalam memori membranku. Pada 5 Ramadhan, Afham ke klinik untuk membuat pemeriksaan kesihatan sebagai persediaan awal untuk bekerja nanti. Di sini inginku ungkapkan jenis layanan yang diberikan oleh pihak pengurusan klinik. Apakah susah sangat untuk mengamalkan mesra pengalaman di dalam majikan mahupun disesebuah organisasi. Inilah yang timbul semasa sesi percakapan di meja pembantu perubatan. Afham mula tertanya mengapakah manusia ini berlagak sesama manusia. Entahlah. Afham tenang menghadapi semua ini dan membiarkan dia bising ke telingaku dan lantasku beredar dengan muka tidak bersalah.


Kehangatan kembali reda apabila berjumpa Doktor (non Muslim) yang melayanku dengan sopan santun. Sanggup berlawak lucah denganku. Aku mengiyakan tanpa berkata-kata cukup sekadar memberi senyum sinis terhadapnya. Muscle Joints antara lengan dengan bahu telah sebulan ku fikirnya cuma minor injury. Namun sebaliknya semakin lama tahan semakin sakit otot ini. Afham telah dikenakan injection B-Complex sebagai tanda untuk membaiki tisu-tisu yang rosak. Memang mencabar menahan sakit ketika staf pembantu perubatan menyucuk suntikan berisi 1inci B Kompleks.

p/s: Tidak salah berbaik sesama manusia.

Ulasan

rohaizad berkata…
Bahasa menunjukkan bangsa... kadang-kadang susah juga untuk direnungkan dalam zaman sekarang ni.. betul tak?
mmuurrllyy berkata…
biasa la..afham. staff kt situ berlagak lagi. biarla depa. nanti satu hari sedar gak bila dah jumpa orang yg sepatutnya.

sabar je.dr tu mmg sempoi, pompuan kan?
Afham berkata…
>rohaizad: btol tu bro..geram tol!!..sesiapa yg harus dipersalahkn..
>mmuurrllyy: die tak tau lagi sape kite bro..relax..dr tu lelaki..tp sempoi..haha..
MS Rizal berkata…
Doktor india perempuan tu Afham?
Dia melecehkan aku masa nak balik kampung masa demam campak hari tu, tapi ada baik juga. Dia suruh aku request staf car untuk bawa aku balik. Wah, selesa betul ada orang hantar sampai depan rumah. Macam dah lt. kol pula rasanya.
afham berkata…
>msrizal: bukan dr perempuan la..beliau lelaki..hoho rizal..dah tk sabar nk pakai pangkat ke??
bantingboy berkata…
hehe. aku pun sama. banyak tol doktor suka wat lawak camtu. Biasala tu. Yang aku bengang dgn akak yg jaga kaunter je. Awat muka masam. Awak bukan lawa pun. Haha..

Catatan popular daripada blog ini

Gathering di Nashmir Ipoh

Own URL domain in blogspot hosting