Jeratan Geng XXX E Mall Network

Sekadar ingin berkongsi cerita. Sebentar tadi aku baru sahaja menemani adik aku untuk berjumpa dengan rakannya. Dia cakap ada bisnes mahu bersembang. Aku bukanlah bijak mengenai bisnes-bisnes ini. Sekadar untuk menambah pengetahuan mengenai bisnes terbaru di pasaran gelap. Pada mulanya si kawan aku namakannya Mr XXX. Si XXX ni cakap die ade jual minyak gamat. Setelah order teh tarik minuman kegemaranku. Si XXX memulakan talk. Ternyata ia bisnes MLM. Aku sudah tegasnya beberapa tetapi kumpulannya menafikan apa yangku katakan. Sistem Paring RM100 dikatakan paling mahal setakat ini dengan buka 2 kaki. Cakap soal MLM ni. Malas aku nak ceritakan. Hanya 3 percent yang join MLM yang kaya.

Tu lain cerita, cara mereka closing tue. Bikin aku panas. Dan senantiasa merendahkan karier aku sebagai kakitangan kerajaan seolah-olah memperlekehkan kerjayaku sekarang ini dan hanya memperkatakan soal duit. Argh rimas aku memperkatakan soal duit. Si XXX berkata buat apa abang belajar. Pokok pangkalnya untuk duit juga kan? Seolah kerja yang mereka buat sahaja mampu menghasilkan pendapatan. Sesiapa yang masuk aku tak cakap mende nie tidak boleh menjana duit. Boleh. InsyaALLAH. Janji mesti kena dengan caranya. Apa2 pun Good Luck buat team XXX.

Afham
Ipoh
2 pagi

Rahsia Mencipta Pelan Bisnes

Ulasan

Tanpa Nama berkata…
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
en_me berkata…
nyammmfahhh kannns.. uhuhu

Catatan popular daripada blog ini

Gathering di Nashmir Ipoh

Own URL domain in blogspot hosting