Ayah dan Ibu


Teringat kembali ayah ibu di kampung..Mari kita semak kembali berapa kali anda telefon dan menghantar SMS anda kepada mereka. Kengkadang aku pun jarang berbuat demikian..Kita lebih rapatkan rakan-rakan, perempuan, awek-awek,bohsia..Seratus SMS pun tidak kisah walaupun sehari..Tapi mereka..adakah kita berbuat demikian rupa kepada mereka..Susah bukan..korang bohong if ko cakap senang..Aku juga insan lemah..Sambil aku nasihat korang sume..aku akan check balik diri aku..teringat lak kat mereka when tak dapat cuti..hehe..

Dalam surah al-Isra', ayat 23 hingga 25, Allah menerangkan kepada kita supaya berbuat baik kepada mereka, maksudnya: "Dan Tuhanmu perintahkan supaya engkau tidak menyembah melainkan kepada-Nya dan hendaklah engkau berbuat baik kepada kedua-dua ibu bapa..

In the same time aku ingatkan diri aku ini..Hmm..Youtube dibawah merupakan nasyid yang banyak memberi maksud yang mendalam untuk kita kembali kepada ibu bapa untuk mendapat keredhaan ALLAH SWT..InsyaALLAH..Sama-sama kita usahakan..

Hayatilah sabda Rasulullah s.a.w yang bermaksud: "Reda Tuhan (Allah) ada dalam reda kedua-dua ibu bapa dan kemurkaan-Nya ada dalam kemurkaan kedua-duanya." (Hadis riwayat al-Tabrani)


Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Gathering di Nashmir Ipoh

Own URL domain in blogspot hosting