Anggap zina itu biasa


Zina bermaksud, hubungan seks luar nikah yang dilakukan secara reda antara seorang lelaki dan perempuan. Ia walaupun dilakukan dengan reda adalah haram dan berdosa. Namun walaupun pelbagai cara dalam usaha menasihati mereka ini. Namun ternyata ia masih sukar untuk mengubah budaya pemikiran mereka ini. Ada diantara mereka bangga melakukan aktiviti ini sehingga membuat rakaman ataupun pengambaran sebagai bukti mereka. Melambak2 3gp melayu dilihat dengan secara download. Mudah-mudah.

Usaha kerajaan mengadakan silibus Pengajian Seks untuk para murid menjadi persoalan sama ia adalah relevan untuk dilaksanakan kepada murid-murid di Malaysia. Usaha baik ini seharusnya dipandang positif kerana ia merupakan salah satu usaha pihak kerajaan dalam meminimakan gejala seks bebas ini.

Ayat Al Quran dan Hadis mengenai Seks Halal.

Alangkah indahnya firman Allah bermaksud: " Isteri-isteri kamu adalah sebagai kebun tanaman kamu, oleh itu datangilah kebun tanaman kamu menurut cara yang kamu sukai dan sediakanlah (amal-amal yang baik) untuk diri kamu dan bertakwalah kepada Allah serta ketahuilah sesungguhnya kamu akan menemuiNya (pada hari akhirat kelak). Dan berilah khabar gembira (wahai Muhammad) kepada orang-orang yang beriman. " - (Surah An-Nisaa’: 223).

Allah berfirman bermaksud: Antara tanda kebesaran Allah adalah Dia menjadikan bagimu jodoh daripada jenis manusia sepertimu agar kamu berasa tenteram bersamanya dan dijadikan-Nya antaramu perasaan kasih sayang dan belas kasihan.” (Surah ar-Rum ayat 21).

”Sahabat-sahabat Nabi bertanya, Ya Rasulullah, adakah jika salah seorang daripada kami memuaskan nafsu syahwatnya secara halal, dia diganjari pahala? Bersabda Nabi Muhammad: Tidakkah jika kamu memuaskan nafsu secara haram kamu berdosa? Justeru, jika kamu melakukannya secara halal kamu memperoleh pahala!” (Hadis riwayat Muslim)

Ulasan

Tanpa Nama berkata…
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.

Catatan popular daripada blog ini

Gathering di Nashmir Ipoh

Own URL domain in blogspot hosting