Pelaburan Emas VS Pelaburan ASB

yBuku ASB Afham

Terima Kasih kepada Encik Sebol kerana ilhamnya mengemukakan idea dan pertandingan ini. Hadiah tolak ketepi. Beliau telah membuka pemikiran saya untuk mengkaji mengenai pelaburan emas dan pelaburan ASB. Di sini saya akan terang sesuaikah kita mengeluarkan ASB untuk EMAS.



Rujuk graf di atas menunjukkan peningkatan harga emas kemungkinan berlaku pada tahun ini. Afham bukanlah pengkaji graf ataupun penganalisis emas. Melihatkan setiap tahun pada bulan 8 peningkatannya agak tinggi. Namun, setiap pelaburan pastinya mempunyai risiko tersendiri. Terdapat beberapa faktor yang menyebabkan turun naik harga emas ini. Bagi kepada pelabur berani mati memang disyorkan pelaburan ini. Namun ternyata tidak merugikan kerana emas pasti berkurangan dan harganya pasti meningkat setiap tahun. Kita boleh jual sekiranya masa sesuai untuk dijual. Keuntungan 100% bila-bila dari sekarang.

Bagi yang play safe!! Pelaburan ASB merupakan amat sesuai kerana risiko amat rendah. Namun pulangan terhadap pelaburan ini juga rendah. Paling tinggi Afham pernah dapat setakat ini sebanyak 7 percent.

Just from my opinion:

Pelaburan ASB pelaburan risiko rendah
Pelaburan Emas pelaburan risiko tinggi sebab tidak tahu kemungkinan yang berlaku.
For me I like choose pelaburan emas because it give high ROI compare return by ASB.

* Pesanan: Sekiranya coretan salah minta teguran.

Ulasan

msrizal berkata…
http://msrizal.blogspot.com/2008/07/melabur-untuk-dilebur.html

Catatan popular daripada blog ini

Gathering di Nashmir Ipoh

Own URL domain in blogspot hosting